Slottet är nästan 300 år gammalt, men nu sjunger det nog på sista versen.
Sedan ägaren Joan Neveu dog i en bilolycka har det stått övergivet och förfaller.
– Det är lite kusligt, allt finns kvar och känslan är att någon fortfarande bor här, säger bröderna Lesley och Jordy Houben som klivit in i det övergivna slottet.
Av Frankrikes ca 40 000 slott finns det uppskattningsvis 70 stycken som fortfarande står övergivna och förfallna. Och det beror i de flesta fall på arvstvister och släktingar som inte kan identifieras.
I Normandie finns det här anrika slottet, som är en av de 70 förfallna kulturskatterna.

På besök i det övergivna franska slottet. Alla möbler finns kvar sedan ägaren dog i en bilolycka för 11 år sedan.
Det byggdes 1726 av den inflytelserika och mäktiga familjen Neveu, som hade stort inflytande i regionen och var extremt rik.
Slottsbygget var förstås en maktdemonstration och förvaltades i generation efter generation av Neveus. Den siste ägaren var aristokraten Joan som tydligen levde ett rikt liv.
Joan Neveu hade två stora och dyra intressen: jakt och bilar. Han hade en imponerande samling klassiska bilar som han gärna åkte ut med i trakten.
Han dog i en av sina kära bilar, den 23 september 2013, när han var inblandad i en olycka.
”Hans barn hade flyttat ut vid det här laget och övergett slottet. Nu har byggnaden sakta försämrats och tillståndet just nu…ja, det går nog inte att rädda längre” gissar två besökare som filmat slottet.

Slottet byggdes 1726.
Bros of Decay består av två bröder, Lesley och Jordy Houben, som ägnar sitt liv åt att besöka övergivna hus. Hobbyn kallas urban exploring och en hederssak bland urbexare är att inte ta med sig något på de platser man besöker.
De går runt i Joan Neveus slott och tycker nästan att det är spöklikt.
– Det är lite kusligt, allt finns kvar och känslan är att någon fortfarande bor här, säger bröderna.
I källaren finns dammiga vinflaskor, flera sängar är bäddade och porslinet står framme. De pröva att spela några toner på det gamla pianot.
På en av väggarna hänger en van Kappel-målning som är värd en smärre förmögenhet.
På ett bord står en fin staty av Diana, jaktens gudinna. Det går därmed att misstänka att egendomen bara har varit familjens ”jaktstuga” och den primära bostaden i Paris eller någon annanstans. Men ingen vet med säkerhet.
Under tiden gapar allt större hål i taket och regnvatten läcker in. Stora bitar av innertaken börjar släppa. Känslan är att slottet snart kan vara farligt att besöka.
Tänk om Joan Neveus barn kunde sälja slottet till någon som ville restaurera allt och ge egendomen sin forna glans tillbaka.

En av salongerna i slottet.

Tavlor på förfäder.

Förfaller.

Jakttroféer på väggarna.